فیلم خوره

فیلم خوره

دیالوگ ، تریلر ، بیوگرافی و خلاصه همه چیز درباره سینما.
فیلم خوره

فیلم خوره

دیالوگ ، تریلر ، بیوگرافی و خلاصه همه چیز درباره سینما.

سفری جادویی با "هیولایی صدا می زند"

"هیولایی صدا میزند-A Monster Calls 2016"  سومین ساخته ی  "جی.اِی. بایونا" کارگردان جوان و با استعداد است که فیلم زیبای غیر ممکن-Impossible 2012 را نیز در کارنامه کوتاه اما امید بخش خود دارد.

این کارگردان در دو اثر ابتدایی خود که Impossible 2012 یکی از آنهاست به خوبی ثابت کرده که قدرت ثبت کردن صحنه هایی خارق العاده را دارد و به خوبی نشان داده که می داند که چگونه از ابزار های در اختیاراش به خوبی استفاده کند.

A Monster Calls 2016 جدید ترین ساخته ی "بایونا" در ابتدا به شکل یک داستان پریان و کلیشه ای و ساده شکل می گیرد،پسری نوجوان در برخورد با مشکلات زندگی شخصی اش( که در اینجا بیماری مادر پسر است)،دچار کابوس شده و در این بین با موجودی افسانه ای روبه رو میشود و مسیر زندگی و فیلم از اینجا به بعد وارد دنیایی رویایی و تخیلی می شود،

در ابتدا فیلم اینگونه است اما پیچش خط داستان باعث می شود که فیلم از مرتبه ی یک فیلم کلیشه ای با رنگ و لعاب،به مرتبه یک فیلم روانشناسانه و عمیق ارتقا پیدا کند،رویکرد کارگردان و نویسنده به گونه ای بسیار هوشمندانه از این فیلم یک اثر دقیق و تاثیر گذار ساخته است.

در ابتدا و با فاصله ای زیاد موسیقی فیلم است که تاثیر ابتدایی و یک پارچه ای را بدون افت، از ابتدا تا انتهای فیلم بر روی بیننده می گذارد،و بعد از آن استفاده به جا و کاملا به اندازه "بایونا" از سی.جی.آی است که منجر به خلق تصاویری مسحور کننده و شگفت انگیز شود،البته بازی نقش اول فیلم که پسر بچه ای جوان است بسیار قابل تحسین است.

این فیلم که از روی رمانی با همین اسم ساخته شده موضوع اصلی خود را به دست و پنجه نرم کردن یک نوجوان با غم از دست دادن مادرش بنا می نهد و چالش های رو به روی او را با روشی جذاب اما جدی و بدور از زیاده روی به بیننده عرضه می کند،البته در نقطه هایی فیلم از مرز یک درام تراژیک به سمت یک ملودرام درجه دو سقوط می کند اما باز به خط اصلی خود باز می گردد.

در انتها A Monster Calls 2016 فیلمی جذاب با جلوه های سمعی و بصری لذت بخش است،و ترکیب این دو با فیلمنامه ای احساسی و عمیق موجب خلق اثری جالب توجه با حرف های زیادی برای گفتن تبدیل کرده است.شاید در دهه ی اخیر کمتر اثری توانسته این رویکرد خوب را بدون خطا انجام دهد،چیزی که در سال 2006 گیلرمو دلتورو توانست با pan's labyrinth خلق کند.البته داستان های این دوفیلم و سبک آنها کاملا متفاوت است اما از نظر قدرت داستان و جلوه های بصری هر دو توانسته اند اثری جادویی و زیبا را  خلق کنند.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.