فیلم خوره

فیلم خوره

دیالوگ ، تریلر ، بیوگرافی و خلاصه همه چیز درباره سینما.
فیلم خوره

فیلم خوره

دیالوگ ، تریلر ، بیوگرافی و خلاصه همه چیز درباره سینما.

جرد لتو (بیوگرافی)

جرد لتو متولد 26 دسامبر 1971 در لوئیزانا از کانی و آنتونی بریانت است.او از تبار انگلیسی ، فرانسوی و همچنین ایرلندی آلمانی و اسکاتلندی است.او ابتدا به تحصیل در رشته ی نقاشی دانشگاه هنر فیلادلفیا مشغول شد اما بعد از مدتی انصراف داد تا بازیگری را در دانشگاه هنرهای تجسمی نیویورک دنبال کند.

اولین نقش آفرینی های لتو ، در برنامه های تلویزیونی کوتاه مدتی همچون Camp Wilder  ، Almost Home  و Rebel Highway بود. اما این نقش آفرینی او در سریال My So-Called Life محصول 1994 بود که همه چیز را تغییر داد.

اولین فیلم سینمایی جرد How To Make An American Quilt در سال 1995 بود که بر اساس رمانی به همین اسم ساخته شده بود و موفقیت نسبی به دست آورد.اولین نقش اصلی که لتو بازی کرد در فیلم Prefontaine محصول 1997 بود که بر اساس داستان واقعی زندگی دونده ی دوی مسافت استیون پروفانتین ساخته شده بود.فروش فیلم چشمگیر نبود ولی نقدهای مثبتی دریافت کرد.

در 1998 او نقش اصلی را در فیلم ترسناک Urban Legend  عهده دار شد که از نظر فروش موفقیت بزرگی بدست آورد اما منتقدان را راضی نکرد.در همان سال نقش مکملی را در The Thin Red Line  ، اولین فیلم کارگردان پرآوازه ترنس مالیک بعد از حدود 20 سال ، عهده دار شد.این فیلم که از حضور تعداد زیادی بازیگران مشهور بهره میبرد ، نامزد چند جایزه ی اسکار شد. در سال 1999 نیز در فیلم موفق Fight Club  ساخته ی دیوید فینچر نقش مکملی را عهده دار شد.

در سال 2000 او نقش پاول آلن را در American Psycho  در کنار کریستین بیل به تصویر کشید و همچنین نقش اصلی چالش برانگیز را در Requiem For A Dream  ساخته ی دارن آرنوفسکی بازی کرد. هر دوی این فیلم ها موفقیت بزرگی بدست آوردند.دهه ی 2000 فرصت های جدیدی برای لتو به ارمغان آورد.در سال 2002 او بار دیگر به دیوید فینچر پیوست تا در فیلم Panic Room در کنار جودی فاستر به ایفای نقش بپردازد که موفقیتی دیگر در کارنامه ی او ثبت کرد.

در سال 2005 در کنار نیکولاس کیج در Lord Of War بازی کرد که در آن نقش برادر با وجدان یک دلال اسلحه را عهده دار بود.فیلم نگاهی مبهوت کننده به صنعت اسلحه سازی بود ولی فروش چشمگیری نداشت.بعد از شکست فیلم های Lonely Hearts و Chapter 27 در سال های 2006 و 2007 لتو تصمیم گفت برای مدتی روی حرفه ی موسیقی خود و گروه 30 Seconds To Mars که در سال 1998 به همراه برادرش آن را تاسیس کرده بود تمرکز کند و در همین دوره نقش پیشنهاد شده در فیلم جنگی Flags Of Our Fathers ساخته ی کلینت ایستوود را رد کرد.

در سال 2009 جرد بار دیگر به بازیگری برگشت تا نقش نمو نوبادی را در فیلم بلندپروازانه ی Mr. Nobody بازی کند.منتقدین جنبه ی هنری فیلم و نقش آفرینی لتو را تحسین کردند.

نقش آفرینی جرد به عنوان مردی تغییر جنسیت داده در Dallas Buyers Club در سال 2013 جایزه ی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جوایز اسکار ، گلدن گلوب و Screen Actors Guild Award را برای او به ارمغان داشت.لتو در ابتدا به دلیل فعالیت های موسیقیایی خود این نقش را رد کرده بود اما بعد از خواندن فیلمنامه آن را پذیرفت و شروع به کاهش وزن در جهت اماده شدن برای نقش کرد.او همچنین نقش جوکر را در فیلم Suicide Squad  محصول 2016 بازی کرده است و برای آماده شدن برای این نقش مدت های ویدئوهای جنایت های واقعی را تماشا کرده تا حس خونسردی و بی تفاوتی جنایتکاران را دریابد.


مترجم : بهاره عاشوری

اختصاصی فیلمبازان

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.